Beneficiile plantelor, legumelor si fructelor


Lasă un comentariu

24 comentarii

  1.  photo 666_zps48d38ca4.gif Photobucket  photo 666_zps48d38ca4.gif

    Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).

    Fructele proaspete sunt produse alimentare cu valoare nutritivă foarte ridicată, având în compoziţie cantităţi importante de zaharuri, substanţe minerale şi vitamine. Vitaminele sunt substanţe indispensabile menţinerii stării de sănătate a organismului uman. Sunt sintetizate de plante şi îndeplinesc rolul de mijlocitor al reacţiilor chimice ce se produc în corpul uman, în cadrul proceselor de creştere şi reproducere. Lipsa vitaminelelor sau scaderea lor în alimentaţie poate cauza tulburări mari în toate celulele şi ţesuturile.

    Fructele conţin o gamă largă de vitamine:

    -vitamine solubile în grăsimi (Liposolubile)

    -vitamine solubile în apă (Hidrosolubile)

    1.Vitamine Liposolubile

    Vitamina A : protejează organismul împotriva uscării celulelor epidermice. Se găseşte în caise, măceşe, coacăze.

    Vitamina D: (antirahitica) are rol deosebit în metabolismul calciului în organism.

    Vitamina E: cu rol deosebit de important în creştere şi fecunditate se găseşte în: alune, banane, portocale.

    Vitamine din grupa K: antihemoragice, menţinând coagularea sângelui. Se găsesc în fructe ca: mere, măceşe, căpşuni.

    Vitamina F: este indispensabilă pentru metabolismul grăsimilor, favorizând sintetizarea lecitinelor umane care intră în compoziţia creierului. Se găseşte în struguri şi seminţe de
    mac

    2.Vitaminele Hidrosolubile

    Vitamina B1(thiamina): are un rol important, intervenind în metabolismul glucidelor şi favorizează depunerea glicogenului în ficat. Lipsa vitaminei B1 din alimentaţie duce la apariţia bolii BeriBeri. Se găseşte cu precădere în: mere, pere, prune, nuci, alune, lămâi.

    Vitamina B2: (riboflavina): îndeplineşte un rol hotărâtor în procesul de creştere şi în metabolismul grăsimilor. Se găseşte în pere, mere, căpşuni, agrişe şi lămâi.

    Vitamina C: (antiscorbutică) are rol hotărâtor în buna funcţionare a tuturor organelor şi ţesuturilor. Lipsa acestei vitamine din organism determină apariţia scorbutului. Sursa cea mai importantă de vitamina C o reprezintă fructele proaspete: măceşe, agrişe, cocacăze, portocale, grapfruit şi lămâi.

    Vitamina H (biotina) are rol important în procesul de creştere şi rezistenţa la boli infecţioase. Se găseşte în zmeură şi banane.

    Răspunde
  2. Top 10 – Cele mai sanatoase fructe

    1. Marul are in general 80 de calorii si contine fibre suficiente pentru a intruni necesarul zilnic al omului. Dietele pe baza de mere scad riscul bolilor de inima. Pe langa acest beneficiu, marul contine antioxidanti care scad sansele de a face diabet si astm, fiind in acelasi timp si un foarte bun pentru curatarea dintilor dupa masa.

    2. Caisele reprezinta o sursa importanta de beta-caroten, antioxidant care este apoi transformat, de organism, in vitamina A. Fructele acestea contin si Laetrile, substanta folosita in tratamentele alternative ale cancerului. Caisele au fost considerate in vechime chiar si afrodisiace, fiind mentionate si in “Visul unei nopti de vara”, de William Shakespeare.

    3. Bananele sunt o sursa importanta de potasiu, jucand un rol foarte important in sanatatea muschilor cardiaci. Acestea pot preveni hipertersiunea si complicatiile ei, jucand un rol important si protectia impotriva ulcerului.

    4. Murele au o cantitate impresionanta de fibre, peste 10 grame intr-o singura cana, precum si foarte multe substante antioxidante si chiar omega-3.

    5. Afinele sunt fructe cu multe efecte curative. In 2007, un studiu a aratat ca sunt extrem de benefice pentru bolnavii de Alzheimer, scazand si riscul de accidente vasculare cerebrale. Afinele scad si colesterolul si nivelul total al lipidelor din sange.fructe b

    6. Ciresele contin cantitati mari de antioxidanti si pot avea efecte antiinflamatoare, scazand si nivelul colesterolului si al trigliceridelor.

    7. Grepfruitul scade colesterolul si are un puternic efect antimicrobian. Pe de alta parte, acest fruct este interzis la cei care sunt intr-un tratament de chimioterapie.

    8. Kiwi este un fruct cu o concentratie foarte mare de vitamina C, circa 74mg in fiecare fruct.

    9. Mango face parte dintr-o categorie numita “superfructe”, Acesta contine vitamina A, vitamina C, vitamina D, vitamina B6, vitamina K, precum si alti 17 amino-acizi.

    10. Portocalele nu puteau sa lipseasca din Top 10 -Cele mai sanatoase fructe, fiind o sursa importanta de vitamina C, acid folic si calciu (un fruct poate avea chiar si 60 de mg).

    Răspunde
  3. Patru leacuri in caz de indigestie

    Sărbătorile Pascale înseamnă, implicit, mese abundente. Important este ca la final să nu ne alegem cu dureri abdominale, balonări, aciditate gastrică, greaţă și senzaţie de disconfort. Specialiștii susţin că există patru remedii simple ce pot învinge indigestia.

    Cine mănâncă rapid, nu mestecă bine și nu lasă, între mese, suficient timp pentru a se finaliza digestia riscă să facă indigestie. De asemenea, fumatul, consumul excesiv de alcool și stresul sunt obiceiuri care favorizează problemele digestive.

    Ce o favorizează
    ?-Carnea și produsele din carne – pentru că se digeră greu
    – Grăsimile – din carne, sarmale, smântână, brânză grasă, prăjituri – pentru că necesită o descărcare mai mare de sucuri digestive, iar alimentele stau mult în stomac și fermentează
    – Prăjelile, sosurile și pâinea albă – consumate frecvent cronicizează indigestia
    – Alcoolul, cafeaua, sucurile acidulate – balonează și favorizează indigestia

    ”Pentru a evita indigestia, nu mâncaţi atunci când nu vă este foame și nu consumaţi apă minerală sau ciocolată în timpul meselor”, Dr Laurenţiu Luca, directorul Clinicii PULS

    Ce trebuie să facem
    ”Când simptomele deja au apărut, se instituie regim alimentar, iar dacă apare senzaţia de vomă, trebuie să eliminaţi tot conţinutul gastric. Dieta se bazează pe apă la temperatura camerei cu suc de lămâie, zeamă de orez, supe, piure de legume și compoturi. De asemenea, ceaiurile de mentă, salvie, busuioc și fenicul sunt eficiente”, explică dr Laurenţiu Luca.

    1.Bicarbonatul de sodiu – neutralizează acizii gastrici. Se pune o linguriţă de bicarbonat într-un pahar cu apă
    2.Infuzia de mușeţel – stimulează digestia și combate constipaţia. Se prepară din două linguriţe de flori la 250 ml apă
    3. Bananele – lecuiesc arsurile gastrice și stimulează refacerea mucoasei care căptușește stomacul
    4. Iaurtul – favorizează procesul de digestie.

    Răspunde
  4. Reumatismul si artrita sunt probleme care apar la aproape toate persoanele trecute de prima tinerete. Adesea auzim de durerile neplacute ce apar in sezonul rece la articulatii si de problemele intampinate in diverse activitati ce implica utilizarea incheieturilor, probleme ce cu cativa ani in urma nu existau.

    In jurul varstei de 30 ani, articulatiile incep sa-si piarda din mobilitate. Desi nu se cunoaste pe deplin cauza acestei afectiuni dureroase, iata doi factori ce au dovedit ca incurajeaza dezvoltarea reumatismului, conform
    Everyday Health :

    Primul ar fi infectia, iar a doua teorie ar fi aceea ca organismul uman pur si simplu inceteaza sa se mai apere si incepe sa se lupte cu articulatiile. Stresul poate fi, de asemenea, un factor favorizant.

    Pe langa durerea incheieturilor si ingreunarea miscarilor, reumatismul poate avea si alte efecte neplacute. Printre acestea se numara oboseala, pot aparea accidentari in mod frecvent si intoleranta la frig si umezeala. Pot aparea chiar si noduri sub piele in zona afectata. Doctorii trebuie sa monitorizeze cu atentie cazurile de reumatism si sa ceara ajutorul terapeutilor fizici, iar in cazuri mai grave chiar si chirurgilor ortopezi.

    Cuvantul reumatism este derivat din grecescul „rheuma”, care inseamna umflatura. Se manifesta prin durerea la nivelul organelor ce sustin organismul, precum muschi, ligamente, tendoane si articulatii. Este o boala acuta si cronica care afecteaza oameni de toate varstele si sexele. Este o cauza comuna a bolilor de inima, caci valvele inimii se inflameaza din cauza acestei afectiuni.

    Remedii pentru reumatism, usor de efectuat acasa:

    – Suc de cartofi cruzi. Poate suna ciudat, dar 1-2 lingurite din acest suc, luate inainte de masa, poate face minuni.
    – Telina ajuta, de asemenea, mai ales semintele acesteia.
    – Amesteca sucul stors de la o portocala cu o lingura de ulei din ficat de cod si bea totul inainte de culcare.
    – Amesteca 2 linguri de otet de cidru cu 2 linguri de miere si un pahar de apa calduta si bea totul o data sau de doua ori pe zi.
    – Amesteca camfor, salicilat de metil, ulei de eucalipt si mentol si maseaza zonele dureroase. Acesta este unul dintre cele mai eficiente remedii pentru reumatism.
    – Amesteca suc de morcovi proaspat stors cu suc de lamaie. Ia o lingura din acest amestec pe zi.
    – Cate o lingura de suc de lime (lamaie verde) dimineata si seara face mult bine de asemenea.

    Alte remedii

    Minerale precum calciul, magneziul si vitamina C ar trebui incluse in orice dieta, intrucat sunt mai mult decat benefice in vindecarea reumatismului.

    Amesteca 2 lingurite de melasa intr-un sfert de suc de afine si bea un pahar in fiecare zi. Este extrem de eficient si pe deasupra si gustos.

    Alte persoane au incercat sa-si imbunatateasca dieta prin reducerea consumului de faina alba, zahar si carbohidrati, sesizand imbunatatiri si la nivelul articulatiilor.

    Uleiul de peste amestecat cu suc de potocale trebuie luat inainte de somn, intrucat este bogat in Omega 3, substanta care ajuta articulatiile enorm. Omega 3 se gaseste si sub forma de tablete, pentru cei care nu suporta mirosul de peste.

    Glucozamina se gaseste si ea sub forma de tablete in farmacii, si este buna pentru lubrifierea articulatiilor, amortizand impactul asupra lor la orice miscare puternica, astfel incat durerea este redusa si riscul fracturarii de asemenea.

    Răspunde
  5. ~ Cele mai bune plante cu efect detoxifiant

    ,,,, Starea permanentă de oboseală, problemele de memorie şi kilogramele în plus pot avea drept cauză acumularea toxinelor în organism. Plantele te ajută să scapi de aceste probleme.

    Ceai verde, de trei ori pe zi Ceaiul verde este recunoscut în primul rând pentru proprietăţile sale detoxifiante şi diuretice. Acesta stimulează arderea depozitelor de grăsime. În urma acestor arderi se eliberează un nivel ridicat de toxine pe care tot ceaiul verde le elimină din organism. Se recomandă câte trei căni de ceai pe zi, îndulcit cu o linguriţă de miere de albine, de preferat, înainte de fiecare masă. În timpul curei nu trebuie să consumi carne şi zahăr, care favorizează acumularea toxinelor. Un alt avantaj este că ceaiul verde întăreşte sistemul imunitar. Recomandare: În timpul detoxifierii cu ceaiuri, evită alimentele picante, grase şi prăjite.

    Gălbenelele curăţă ficatul Detoxifierea ficatului trebuie să aibă loc regulat, deoarece este un organ complex, care îndeplineşte peste 500 de funcţii în corp. Unul dintre cele mai bune remedii pentru detoxifierea ficatului este ceaiul de gălbenele. Acesta se prepară dintr-un litru de apă clocotită şi din 40 g de flori de gălbenele. Se recomandă trei căni de ceai pe zi, cu douăzeci de minute înainte de mesele principale. Pentru a obţine rezultate, tratamentul trebuie să dureze între două şi trei săptămâni. Bea zilnic ceai de urzică, deoarece conţine substanţe care grăbesc eliminarea reziduurilor din organism.

    Specialistul nostru Dr. Ruxandra Constantina medic de familie competenţă în apifitoterapie reflexoterapeut Detoxifierea organismului presupune accelerarea eliminării toxinelor la nivel sanguin, hepatic şi renal. Este bine să efectuăm periodic aceste cure, foarte benefice fiind mai ales cele urmate la schimbarea anotimpului (primăvara şi toamna). Plantele care curăţă sângele sunt: urzica, păpădia, coada-şoricelului, iarba-mare, brusturele, mesteacănul, cicoarea, afinul, nucul, lemnul-dulce, săpunăriţa şi socul. Plantele care detoxifiază ficatul sunt păpădia, rozmarinul, salvia, coada-şoricelului, anghinarea, muşeţelul, rostopasca, armurariul, cicoarea şi genţiana. Plantele diuretice sunt urzica, mătasea de porumb, coada-calului, coada-şoricelului, brusturele, mesteacănul, feniculul, nalba şi socul. Pe durata curei este bine să eliminăm din alimentaţie carnea grasă, afumăturile, mezelurile şi conservele, produsele de patiserie şi dulciurile.

    Răspunde
  6. ~ Beneficiile ceaiului de iasomie ~

    ceai-si-flori-de-iasomie photo ceai-si-flori-de-iasomie_zps4d7223cf.jpg

    Prevenirea si tratarea cancerului
    Studiile au aratat ca iasomia are capacitatea de a incetini cresterea celulelor canceroase din corpul nostru. Aceasta are un efect chemoprotector pentru tumori la nivelul sanilor, si s-a demonstrat, de asemenea, ca are anumite beneficii impotriva cancerului de prostata. Exista speranta ca intr-o zi, pe langa chimioterapie, iasomia va fi, de asemenea, utilizata pentru vindecarea cancerului.

    Amelioreaza anxietatea
    Cercetatorii din Japonia au descoperit ca mirosul de ceai de iasomie are un efect sedativ pentru oameni. Mirosul iasomiei reduce intensitatea batailor inimii si devenim mai calmi si relaxati.

    Reduce nivelul de colesterol
    Catechinele din ceaiul verde, care sunt derivate din ceai verde de iasomie, reduc nivelul colesterolului si nivelul trigliceridelor din organism. Totusi, acest test a fost efectuat pe un hamster, prin urmare, mai multe studii trebuie efectuate pentru a confirma acest beneficiu si pentru corpul uman. Dar totusi, cercetatorii sustin ca de ceaiul de iasomie ar putea beneficia cei care urmeaza un regim alimentar gras.

    Reduce dezvoltarea bacteriilor
    Studiile au aratat ca ceaiul de iasomie are capacitatea de a limita cresterea anumitor bacterii care cauzeaza boli aparute din cauza alimentelor. Astfel, iasomia ii salveaza pe cei care sufera de intoxicatii alimentare.

    Intretine tineretea
    Ceaiul de iasomie protejeaza organismul de daunele radicalilor liberi. Acestia sunt molecule oxidate cu electroni impari. Astfel, cand circula prin corp, colecteaza electroni de la alte molecule din corp pentru a le inlocui pe cele care lipsesc. Acest intreg proces dauneaza celulelor organismului si accelereaza procesul de imbatranire. Consumul de ceai de iasomie impiedica acest lucru sa se intample.

    Ajuta la reducerea greutatii
    Ceaiul de iasomie este bun pentru slabit deoarecee are un gust natural foarte dulce. Prin urmare, nu va trebuie sa il indulciti cu zahar sau miere. Ceaiul de iasomie este foarte bun si pentru combaterea depresiei, la ridicarea nivelului de incredere in sine, la diminuarea fricii, in perioada menopauzei, combate paranoia si depresia post natala.

    Răspunde
  7. Pepenele rosu, cel mai bun detoxifiant pentru organism

     photo pepene_1__zpseed7c38b.jpg

    Prin anii ’90, se vorbea, pentru prima data, despre licopen, o substanta nou descoperita, de fapt, un colorant rosu, natural, anticancerigen, puternic antioxidant, care se gaseste in fructele si legumele rosii, avand un rol esential in prevenirea si chiar tratarea multor afectiuni ale organismului, cum ar fi cancerul de san, cervical, de pancreas, de piele, de ovare, de stomac, deteriorarea vederii odata cu imbatranirea, cataracta, bolile cardiovasculare.

    Cel mai ridicat nivel de licopen se gaseste in pepenele rosu, rosii, ardei iuti rosii, grepfrut rosu, sfecla rosie, ridichi de luna, mere rosii, struguri rosii si vin, piersici si caise. Pepenele rosu are cea mai mare concentratie de licopen comparativ cu oricare alta leguma sau alt fruct proaspat. Culoarea rosie a pepenelui este data tocmai de licopen.

    Pe langa faptul ca are o mare cantitate de antioxidanti extrem de folositori pentru sanatatea noastra, pepenele rosu este o pretioasa sursa de aminoacizi. Unii dintre aminoacizii din compozitia pepenelui rosu au un rol deosebit de important in diviziunea celulara, cicatrizarea ranilor si curatarea organismului de amoniac.

    In prezent, specialistii lucreaza la o modalitate de a extrage din pepene aminoacizii necesari obtinerii tratamentelor pentru presiunea arteriala ridicata, gradul ridicat al nivelului glucozei si complicatiile vasculare.

    Pepenele rosu este o sursa bogata de vitamine si minerale. Vitamina A are o importanta deosebita pentru sanatatea ochilor. Vitamina B6 este folosita de organism pentru a produce substante chimice la nivelul creierului, precum serotonina, dopamina si melatonina, care ajuta in combaterea anxietatii si panicii. Vitamina C ajuta la intarirea sistemului imunitar, care protejeaza organismul de virusuri si infectii.

    Potasiul este necesar pentru mentinerea echilibrului de apa din corp si din interiorul celulelor. O portie de pepene rosu, echivalenta cu doua cesti, asigura cam 10% din necesarul zilnic de potasiu recomandat. Persoanele care sufera de carcei ori crampe musculare au un nivel scazut de potasiu, care poate fi echilibrat consumand, zilnic, pepene.

    Pepenele rosu fereste femeile de boli de inima si pe barbati de cancer de prostata

    Pepenele rosu, ruda cu cel galben, dar preferat de mult mai multe persoane, nu este nici pe departe un fruct care abunda doar in apa, el fiind foarte bogat din punct de vedere nutritiv, ceea ce il face un aliment ideal in prevenirea bolilor de inima, in cazul femeilor, si a cancerului de prostata, in cazul barbatilor.

    In plus, el micsoreaza considerabil riscul de ateroscleroza, conform thatsfit.ca. Desi mai dulce decat un mar, pepenele contine doar jumatate din cantitatea de zahar continuta de acesta.

    Ca si pepenele galben, cel rosu este o sursa excelenta de beta caroten, insa contine si licopen, un compus antioxidant care ii da culoarea, dar care fereste femeile de boli de inima, iar pe barbati de cancer de prostata si ateroscleroza. Studiile au aratat ca este eficient si in prevenirea cancerului de cervix, vezica si pancreas.

    In plus, pepenele rosu este o excelenta sursa de Vitamina C, ceea ce inseamna ca te va proteja de actiunea nociva a radicalilor liberi. Tot pepenele rosu este o buna sursa de Vitamina B6, B1, potasiu si magneziu.

    Acest fruct are si o actiune diuretica usoara, fiind considerat si un tonic pentru sange.

    Este antibacterian, avand si efecte anticoagulante. Recent, oamenii de stiinta au descoperit ca o substanta prezenta in pepene ne ajuta sa luptam cu stresul. In situatii de stres, are de suferit si memoria spatiala, insa pepenele previne eventualele probleme.

    Exista popoare care il folosesc de multa vreme si in tratarea depresiei.

    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    Pepenele roșu este vedeta alimentaţiei de vară. VEZI BENEFICII

     photo 23fructe_zps701703ca.jpg

    Beneficiile pepenelui rosu sunt, asadar, uluitoare. Indiferent cate felii mananci, cu siguranta te vei alege cu una din cea mai bogata combinatie de antioxidanti ce exista in natura, potrivit sfatulparintilor.ro .

    1. Pepenele rosu este o sursa excelenta de vitamina A, antioxidantul care ajuta la sanatatea ochilor, vitamina C care intareste imunitatea si vitamina B6

    2. Rosiile au fost mereu considerate o mare sursa de licopen, un foarte puternic antioxidant care lupta impotriva multor tipuri de cancer, indeosebi a cancerului de prostata sau de san. Pepenele rosu insa are concentratie mai mare de licopen decat orice alta leguma sau alt fruct proaspat. Culoarea rosie a pepenelui este data tocmai de acest licopen.

    3. Este un fapt surprinzator ca pepenele rosu este singurul fruct care contine cea mai mare concentratie de licopen din natura.

    4. Pepenele rosu este fructul cel mai bogat in electroliti, sarurile de sodiu si potasiu pe care le pierdem prin transpiratie.

    5. Pepenele rosu este foarte bogat in vitaminele B care intaresc functia creierului si ajuta la convertirea proteinelor in energie celulara. Intrucat are cea mai mare concentratie de apa dintre toate fructele (90% este apa) este considerat mult mai valoros decat alte fructe.

    6. Pepenele rosu are un efect special racoritor si este foarte bogat intr-un aminoacid citrulina, de care corpul nostru are nevoie ca sa creeze alt aminoacid, arginina, care este folosit in ciclul ureei ca sa elimine amonia din corp.

    7. Antioxidantii continuti de pepenele rosu ajuta la reducerea severitatii astmului bronsic, a cancerului de colon, a afectiunilor de cord, a artritei reumatoide si a cancerului de prostata.

    8. Pepenele rosu contine multa tiamina, potasiu si magnesiu, minerale care ne protejeaza de asa de multe afectiuni.

    9. Pepenele rosu nu are strop de grasime dar ajuta productia de energie si protejeaza impotriva degenerarilor celulare.

    Răspunde
  8.  photo nuci1_zps7e3fe431.jpg

    Nucile: beneficii pentru sanatate ~
    Nucile contituie o bogata sursa de energie, continand multi nutrienti, minerale, antioxidanti si vitamine esentiale pentru o buna functionare a organismului.

    Sunt o sursa foarte buna de vitamina E, bogate in special in gamma-tocopherol, continand nu mai putin de 21g/100 grame din aceasta substanta. Vitamina E este un puternic antioxidant solubil gras, necesar pentru mentinerea membranei mucoase la nivel celular si a pielii, protejand-o de actiunea radicalilor liberi.

    Contin mai multe complexe de vitamina B cum sunt riboflavina, niacinul, thiaminul, acidul pantothenic, vitamina B-6, si acid foliar.

    Constituie o bogata sursa de minerale, ca mangan, cupru, potasiu, calciu, fier, magneziu, zinc si seleniu. Cuprul este un co-factor vital pentru multe enzime incluzand cytochrome c-oxidase si superoxide dismutase (alte minerale ce functioneaza ca si co-factor sunt manganul si zincul).

    Consumarea unui pumn de nuci in fiecare zi va va furniza necesarul de minerale, vitamine si proteine.

    Răspunde
  9. Photobucket

    Pe aceasta pagina ne informam doar, fara comentarii.

    Răspunde
  10. Elsie Humphrey

     /  Iun 26, 2013 @ 1:31

    Sanatate cu antioxidanti naturali Antioxidantii naturali ajuta organismul in reducerea agresorilor toxici. Daca astazi organismul este supus tot mai mult factorilor toxici, antioxidantii sunt si ei la indemana pentru ca varietatea fructelor si legumelor cu continut bogat de antixiodanti este foarte mare.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: